sreda, 7. januar 2015

Mala Boncla....

Mala Boncla  - 1131 metrov visok razglednik...

Sprehod, bi lahko napisala. Vendar sta sneg in led in potrebna je previdnost.
Avto pustim na križišču v Javorniških Rovtah. Naprej po asfaltu je kopno, proti Trilobitu pa je cesta poledenela, vendar posuta s peskom.

No, najina pot se začne že kmalu od križišča. Pri smerokazih za Gajškovo pot se spustiva navzdol. Nadaljujeva  naravnost mimo prvega mostička in kmalu se pokaže naslednji. Ta bo pravi.  Pazim na smerokaze  za Trilobit na levi strani.

Pri drugem zavijem desno. Poleti je tam kar dobro vidna stezica. V snegu pa upaš, da je že kdo šel pred teboj. Bile so stopinje, sicer bolj po svoje. Pa vseeno je bolje kakor na celo.  Kmalu se pokaže  začetek skalnega grebena.  Snega je kar nekaj. Previdno hodim saj sneg prekriva skale in veje, ki se ne vidijo.  Hitro kaj zleti proti tebi ali stopiš v kakšno luknjo. Proti vrhu se sneg izgubi in le nekaj ledu je po grebenčku ob jeklenicah.

Mala Boncla je skalnat, zavarovan  vrh nad Javorniškim Rovtom. Zelo lepi so razgledi na vse strani. Proti bohinjskim goram, Golici, Krvavki, Belski planini, Struški. Blizu sta Srednica in Kamnitnik. Tudi doline spodaj so čudovite. Najlepši pa je pogled proti Julijcem od Viševnika do Kukove špice.

Pa Triglav.
Čakam, da se oblaki za trenutek umaknejo. Ravno na njem čepijo. Rjavina, Vrbančki, Cmir vse se
lepo vidi, le Triglav se skriva. Me že pošteno zebe v roke, ko čakam na pravi trenutek. Pa se pokaže Očak samo malo, pa ima zopet čepico. Uspe mi narediti nekaj "fotk".

Odpraviva se nazaj v dolino. Iščem pravo pot, saj gre navzdol lažje in tudi bolje se vidi.
Spustiva se do umetnega jezera.  Račke imajo še počitnice, nobene ni  na gladini. Nasproti pa sameva Trilobit. Posebnost doma sta opremljena geološko-paleontološka delavnica in stalna razstava kamnin in okamnin Karavank.

HE Javorniški Rovt  izgleda na zunaj nekam zapuščena.  V notranjost me ne vleče, sem si jo ogledala lani.

Občutek je tisti pravi.
Ni potrebno daleč, da si narediš lep dan.