sobota, 21. januar 2017

Gospodovc - Vodnikov razglednik...

Sonce -  velika žareča  krogla se  dviga nad Deželo.

Opazujem  ga v ogledalu ko peljem  v poljanski klanec. Škoda, ko pa lahko ustavim ga vidim samo še skozi drevje.

Malo  ga le ujamem na Rečici, ko žarki  božajo Stražo nad jezerom.

Čudoviti  so odsevi  belo odetih gora v jezerski gladini.  Lepo je to jutro.

Hotel na Rjavi skali se za trenutek zablešči kot zvezdica na nebu.  Bohinjske gore, vse so  na ogled.  Zavijem proti Jereki in mimo cerkvice sv.  Marjete  pa sem pri  Janezovi domačiji.

Nesem mu slike od  zadnjega obiska. Dobra duša je ta Janez, vesel je vsakega še Ire ni pozabil.  Prav občudujem ga,  kljub možganski kapi je poln energije. Vedno nasmejan in dobre volje.

Veliko prehodi,  ravno  se odpravlja peš v Boh. Bistrico. Preobujem se, pomaham  domačinu in  najino potepanje se začne.

Čez mostiček Jerečice in levo jo ubereva, še nekaj hiš in oznake  za Vodnikov razglednik.

Prične se dokaj širok poledenel kolovoz,  včasih prekrit s snegom.

Nadenem si dereze in pridejo prav  vso pot.   Ko drugič prečkava  glavno cesto se nama skozi snežni špalir pridruži še sonce.

Šestkrat jo prečiva, potem  desno pri oznakah nadaljujeva do razpotja dveh stezic.

Leva vodi v Podjelje in mimo zgornjih hiš  Koprivnika. Desna pa se malo spusti in zopet navzgor, ter naju pripelje do hiške pri smerokazih.

Še po  štengcah in sva na vrhu Vodnikovega razglednika ( 1017).

Sonce!

Drobni kristalčki  se bleščijo.

Venec Bohinjskih gora je  čudovit.

Hribčki spodaj v dolini in vasice so kot na dlani.

Le  jezero  zagrinjajo meglice, ki se počasi  dvigajo okoli Rudnice in Šavnice.

Lepo je na tem razgledniku in lahko je dostopen, peš  ali z avtom.  Do vasi danes  ne greva, sva si jo ogledali zadnjič.  Počasi se odpraviva nazaj proti Jereki.

Sonce je nad vasjo in cerkvica se blešči ko peljeva mimo proti dolini. Ustavim  se še v Zaki,  parkirišče je pravo drsališče in previdno stopam proti jezeru.

Še vedno so odsevi  otočka in stražarja na sivi skali prekrasni.

Še bova šli  na  Gospodovc nad Bohinjem.. Mogoče enkrat ujamem v objektiv še jezero,
 ki se skriva za hribčki v dolini.

Legenda: Ledeni mož rojen iz matere narave je zdrvel med gorami in se zaril globoko v zemljo. Za seboj je pustil dve lepi dolini, ki ju zdaj imenujemo Spodnja in Zgornja Bohinjska dolina in prav z Gospodovca se dolini izrazito lepo vidita  - Janez Pikon